Prano Domšaičio galerijos edukaciniai užsiėmimai Kultūros paso programoje

NUOTOLINIAI UŽSIĖMIMAI PRADINIŲ KLASIŲ MOKINIAMS

 

Kaip asiliukas draugą surado

Pradinių klasių mokinius kviečiame į pasaką apie nenuoramą asiliuką, kuris pas savo geriausią draugą iš jaukios sodybos Kuršių marių pakrantėje nukeliavo iki pat tolimosios Pietų Afrikos. Kartu pasekę pasaką ir sulaukę laimingos pabaigos, patys kursime savo vaizdingas istorijas apie draugystę. O buvo taip…

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/6557

 

 

 

 

Kartą senojoje Klaipėdoje…

Prekeiviai iš tolimųjų kraštų ir artimiausių kaimų atkeliaudavo į senosios Klaipėdos turgų laivais ir vežimais, sklidinais nuostabiausių daiktų. Bet vieną dieną turguje prasidėjo keisti įvykiai… Kviečiame ne tik pamatyti pasaką, sukurtą pagal muziejaus eksponatus, bet ir patiems tapti nuotaikingų senojo turgaus istorijų dalyviais.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/6552

 

 

Kas slepiasi Kuršių nerijos miškuose?

Nusikelkime į tuos laikus, kai Nidos kurortas buvo skurdus žvejų kaimelis, į kurį vasaromis atvykdavo dailininkai iš tolimiausių kraštų. Jų sukurti paveikslai slepia tiek daug istorijų! Keliaudami su dailininkais per Neringą senuoju Europos pašto keliu, užeikime į smėlio pustomą žvejo, kopininku vadinto, sodybą ir apžiūrėkime ten gyvenusius naminius gyvūnus. Užklydę į miškus, klausykimės paslaptingų garsų ir atraskime besislapstančius laukinius gyvūnus. Kuris iš jų vertas vadintis Kuršių nerijos karaliumi? Žaisdami, kurdami, tyrinėdami, pažinkime unikalų Kuršių nerijos gamtos pasaulį.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/6939  

 

 

                                                      

Apie dailės žanrus. Portretas

Į jus žiūri nebylūs portretai. Ar jie tikrai nebylūs? Įsižiūrėjus ir net įsiklausius, galima tiek daug pamatyti ir sužinoti. Kodėl vieni prabangiai, o kiti labai paprastai apsirengę? Kada gyveno portretuojamas žmogus? Kodėl vieni šypsosi, o kiti liūdi? Gal jie, kaip ir mes, išgyveno įvairių nuotaikų? Tada imkime ir tapkime pozuotojais bei kurkime įvairių mimikų portretus. Pažvelkime į pasaulį ir per dailininko akinius. Kodėl neužtenka dailininkui perteikti tik panašius žmogaus išorės bruožus. Kaip jis portrete turi atskleisti žmogaus charakterį, pomėgius? Šio užsiėmimo metu kartu pabandysime įminti daugybę mįslių.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/7359

 

 

 

 

NUOTOLINIAI UŽSIĖMIMAI VIDURINIŲ IR VYRESNIŲ KLASIŲ MOKINIAMS

 

O tuo metu Klaipėdoje… atsirado Mėmelis!

Lietuva turėjo vieną karalių, o kiek jų turėjo Klaipėda? Kuris pavadinimas atsirado anksčiau – „Klaipėda“ ar „Mėmelis“? Kas įkūrė miestą, o kas ilgus amžius buvo jo aršūs priešai? Kelionė į uostamiesčio praeitį taps tikru galvosūkiu, kurį išspręsti padės jūsų žinios ir išradingumas. Painios Klaipėdos praeities pažinimas praturtins Lietuvos istorijos žinias ir padės sukurti miesto istorinį paveikslą iš Prano Domšaičio galerijos eksponatų.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/6172

 

 

Spalvų pasaulyje

Nuo spindulio iki potėpio. Spalvų spektras labai platus! Mokslininkų atradimai taps įkvėpimo šaltiniu kūrybai, o tapybos kūriniai – rimtais „spalvosūkiais“, kuriuos išsprendę pažinsime nuostabų spalvų pasaulį.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/5854

 

 

 

 

 

Žmogus kuria, žmogus griauna
Apie ką pasakoja muziejuje eksponuojami dailės kūriniai? Įsižiūrėkime į XX a. pradžios Klaipėdos krašto ir Kuršių nerijos peizažus, buitines scenas ir patyrinėkime, kaip ir kodėl pasikeitė šios vietovės ir žmogaus buitis. Kas atnešė teigiamų pokyčių, o kas negrįžtamai sunaikinta ir kokios viso to pasekmės? Vienas kritiškas žvilgsnis į kūrinį gali padėti numatyti, kokią įtaką mūsų veikla turės rytojui. Ir kokius mus matys ateities kartos: kuriančius ar griaunančius?

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/7326

 

 

 

 

KONTAKTINIAI UŽSIĖMIMAI PRADINIŲ KLASIŲ MOKINIAMS

 

Kaip asiliukas draugą surado

Edukacinis užsiėmimas kviečia pradinių klasių mokinius keliauti su nenuorama asiliuku iš jaukios sodybos Kuršių marių pakrantėje iki tolimosios Pietų Afrikos, pasižvalgyti nuo Gerosios Vilties kyšulio viršūnės ir įsitikinti, kad draugystė ir draugų pagalba – svarbiausia. Kartu pasekę pasaką, ieškosime joje matytų paveikslų dailininko P. Domšaičio nuolatinėje kūrybos ekspozicijoje, aptarsime juos ir patys kursime savo vaizdines istorijas apie draugystę. O buvo taip…

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/2412

 

 

Apie geležinį vilką ir Lietuvos kunigaikščių žygius

Įsižiūrėję į Vytauto Kašubos sukurtas skulptūras, atsidursite paslaptingame legendų pasaulyje, kur šimtais balsų kaukia geležinis vilkas, kviesdamas kunigaikštį Gediminą statyti naują sostinę, o pajūrio laumės bando pastoti kelią kunigaikščiui Kęstučiui pas mylimąją Birutę. Išklausę pasaką su pieštukais skubėsime į V. Kašubos skulptūros ekspoziciją ir eskizuosime. O su eskizais keliausime į viduramžių raštininko dirbtuves, kuriose metraščiai rašomi ir iliustruojami tušu ir žąsies plunksna.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/4121

 

 

Dailės ABC: ženk pirmą žingsnį

Pažintį su Prano Domšaičio galerijoje eksponuojamais meno kūriniais pradėkime nuo pirmų, nedidelių žingsnelių. Pasitelkę interaktyvią lentą sužinosime keletą terminų, kurie padės mums atrasti kelią į vaizduojamosios dailės pasaulį. Keliaudami per galerijos sales ir atlikdami įvairias užduotis, į dailės kūrinius ne tik žiūrėsime, bet ir įsižiūrėsime. Kodėl vieni paveikslai nespalvoti, o kiti spinduliuoja spalvomis? Kodėl vienam dailininkui reikia teptuko ir etiudinės, kitam – grafinio preso, o trečiam – plaktuko? Piešdami ne pieštukais, dalyvausime linijų mūšyje, „matuosime“ atspalvių temperatūrą, ieškosime panašaus kolorito savo drabužiuose ir paveiksluose, tapsime grafiko, tapytojo ir skulptoriaus pagalbininkų – linijų, spalvų ir formų – draugais.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/3518

 

 

Taškas taškas pagaliukas ir išeina žmogeliukas

Visi žinome paminklą Lietuvos didžiajam kunigaikščiui Gediminui, stovintį Katedros aikštėje Vilniuje. Paminklo autorius – lietuvių išeivijos skulptorius Vytautas Kašuba (1915–1997). Prano Domšaičio galerijoje Klaipėdoje veikia didelė ir įvairi skulptoriaus kūrybos ekspozicija „Žmogaus misterija“. Todėl metas keliauti į galeriją ir apžiūrėti skulptūras iš gipso, bronzos, švino ir lieto akmens, patiems tapti pozuotojais, atkartoti skulptūrų judesius, sudėlioti „geometrinį žmogų“ ir pabandyti pavaizduoti sėdintį, gulintį, bėgantį, besijuokiantį žmogų nesinaudojant įprastomis dailės priemonėmis.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/2464

 

 

Apie dailės žanrus. Natiurmortas

Peizažai, portretai, natiurmortai… Jei jums šie pavadinimai skamba tarsi burtažodžiai, tuomet pats laikas apsilankyti Prano Domšaičio galerijoje ir susipažinti su vienu iš dailės žanrų, natiurmortu. Mums teks žiūrėti ir tyrinėti paveikslus, spręsti galvosūkius ir dar daug ką nuveikti. Galbūt pasiseks ir vienoje iš galerijos salių mūsų lauks skrynia, kupina įdomių daiktų, iš kurių išradingi ir kūrybiški vaikai gali sukurti nuostabų natiurmortą.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/3712

 

 

 

 

Apie dailės žanrus. Peizažas

Prano Domšaičio galerijoje eksponuojama daug įvairiausių peizažų. Pažvelkime į juos tarsi pro langą. Ką matome? Paslaptingą jūros peizažą, marina vadinamą. Keiskime jo spalvas, dėliodami kompozicijas iš skaidrių ir stebėkime, kaip keičiasi gamta dienos metu. Pabandykime Austrijos kalnų papėdėje įkurdinti miestą ir tapti urbanistinio peizažo dalimi. O jeigu pasinaudosime žiūronais, gal pamatysime ir mažus kaimelius Afrikos platybėse? Ar ten dangus toks pat kaip pas mus? Apžiūrėję gražiausius skirtingų pasaulio šalių bei žemynų gamtos, jūrų, miestų vaizdus, atrasime, koks trapus gamtos grožis, suvoksime, kaip jį reikia saugoti ir mylėti.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/5682

 

 

Apie dailės žanrus. Animalistinė istorija

Nei vakar, nei rytoj, nei toli, nei arti, gyveno sau gyvūnas, vardu – nežinau koks… Istorijos tęsinį kursime interaktyvioje lentoje dėliodami Prano Domšaičio galerijoje eksponuojamų animalistinio žanro kūrinių fragmentus. Pasitelkę pasaulio pažinimo žinias turėsime kartu nuspręsti, kuriame žemyne gyvena mūsų gyvūnas. Gal jis keliauja per kalnus, gal mėgsta rupšnoti žolę slėniuose, ar turi draugų, o gal priešų? Varžydamiesi viktorinoje, kilnodami briedžio ragus, dėliodami magnetines gyvūnų dėliones tyrinėsime jų išvaizdą, pažinsime gyvenimo būdą ir tapsime animalistinių istorijų kūrėjais.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/5440

 

 

 

 

Metų laikų malūnas

Prano Domšaičio galerijoje tikrai verta apžiūrėti puikius įvairių šalių peizažus. Jie įkvėps mus įsisukti į stebuklingą metų laikų ratą. Bežiūrėdami išgirsime, kaip iš ledo gniaužtų išsivaduoja upelis, mėgausimės vasariškos jūros vaizdais, vaikštinėsime po mišką rudenį ir pagaliau išsiaiškinsime, kokios spalvos yra sniegas. Metų laikų rato dėlionės ir kiti žaidimai padės pažinti besikeičiančios gamtos spalvas, kurias taip rūpestingai savo paveiksluose perteikė tapytojai.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/2533

 

 

KONTAKTINIAI UŽSIĖMIMAI VIDURINIŲ IR VYRESNIŲ KLASIŲ MOKINIAMS

 

Vienas paveikslas – šimtai klausimų

Ar tikrai užtenka apie dailės kūrinį pasakyti „gražu / negražu“? Ar kūrinius gali tyrinėti tik dailėtyrininkai, gal ir mes galime drąsiai juos vertinti, mokydamiesi apginti savo teiginius? Ar paveikslų apibūdinimai turi būti rimti ir labai moksliški, ar gali būti žaismingi ir juokingi? Sustokime, įsižiūrėkime taip, tarsi žvelgtume į paveikslą pro padidinamąjį stiklą ir, pasitelkę vizualinio mąstymo strategijų metodą, atsakykime sau – kas vyksta šiame paveiksle? Pamatysime, kiek daug iš pirmo žvilgsnio nepastebėtų dalykų galima rasti kiekviename kūrinyje. O kuriant paveikslų istorijas pratęsiančius kelių kadrų filmukus, pravers ir tradicinės paveikslų dėlionės, ir planšetiniai kompiuteriai.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/3911

 

 

Dailės ABC: žvelk giliau

Prano Domšaičio galerijos ekspozicijose tyrinėsime tapybos, skulptūros ir grafikos kūrinius, ieškodami orientyrų, padedančių geriau suvokti dailės pamokų žinias. Nuo XIX a. realizmo iki impresionistų ir ekspresionistų „mūšių“ Nidos dailininkų kolonijoje, nuo idealizuotų gamtos vaizdų iki dekoratyvių spalvinių sąskambių – stilistinė galerijoje eksponuojamų kūrinių įvairovė atveria plačias dailės pažinimo, analizavimo ir diskusijų apie meną galimybes. Pasitelkę regėjimo, klausos, lytėjimo pojūčius, bandysime ne tik žiūrėti į kūrinius, bet ir juos matyti, mokysimės perteikti savo įspūdžius diskutuodami apie dailę, o kūrybinėms užduotims atlikti pasitelksime planšetinius kompiuterius, interaktyvią lentą ir tradicines dailės priemones.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/3608

 

Skulptūros geometrija

Kas nematė Vilniuje, Katedros aikštėje stovinčio paminklo Lietuvos didžiajam kunigaikščiui Gediminui, tas gali apžiūrėti paminklo gipsinį modelį Prano Domšaičio galerijoje. O ir mačiusius kviečiame geriau ir giliau susipažinti su paminklo autoriaus, lietuvių išeivijos skulptoriaus, kūrusio ir Lietuvoje, ir Niujorke, Vytauto Kašubos (1915–1997) kūrybos ekspozicija „Žmogaus misterija“. Pasitelkę geometrijos žinias, medinius manekenus, išmaniąsias technologijas ir sumanumą, bandysime išsiaiškinti, kaip atsiranda ir keičiasi judesys sustingusioje formoje, kai medžiaga praranda svorį ir kaip iš statiškų geometrinių dalių sukuriama dinamiška figūra.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/2498

 

 

Kaip vienas piešinys tampa šimtu estampų

Su adata raižyti metalo plokštę, piešti ant akmens… Grafikai kaip tikri alchemikai, iš vieno piešinio gali sukurti šimtus atspaudų arba estampų. Užsiėmimo metu pabandysime įsigilinti, kaip grafikams tai pavyksta, kur slypi tiražuojamo meno kūrinio patrauklumas ir paslaptis. Liesdami dailininkų išraižytas linoleumo ar metalo plokštes, suprasime, kodėl viena grafikos rūšis vadinama giliaspaude, o kita – iškiliąja spauda. Lygindami išraižytas plokštes su atspaudais, mokėsime paaiškinti negatyvo ir pozityvo skirtumus. Ir patys išbandysime grafikų gudrybes – piešime angliukais, ant balto popieriaus lapo grafikos presu atspausime… baltą piešinį.

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/2516

 

 

Kreivame veidrodyje

Jei dailininkas nutapytų tavo portretą, ar atpažintum jame save? Ką pamatytum veidrodyje, jei būtų galima „pasimatuoti“ dailininkų sukurtų portretų veidus ir emocijas? Edukacinio užsiėmimo metu kalbėsime apie portreto žanrą, jo rūšis ir raiškos būdus. Ieškosime juose mūsų nuotaikų, emocijų atspindžių ir eksperimentuosime. Pasitelkę planšetinius kompiuterius, kitas priemones ir atlikdami užduotis, kursime portretų ir autoportretų koliažus, diskutuosime apie objektyvumą ir subjektyvumą meno kūriniuose, apie menininko teisę matyti portretuojamąjį žmogų savaip ir savaip jį vaizduoti. Taigi, jei dailininkas nutapytų tavo portretą, ar atpažintum jame save?

 

https://kulturospasas.emokykla.lt/renginiai/renginys/3045

 

 

Daugiau informacijos el. paštu  domsaicio.edukacija@lndm.lt arba tel. +370 46 410 421