Integruotos pamokos pradinukams 2024–2025 metais Palangos gintaro muziejuje

INKLIUZAI – VIDINIS GINTARO PASAULIS. Edukacija  14 klasėms 

(gamtos pažinimas, dailė)  

 

Užsiėmimo metu dalyviai kviečiami pasinerti į mokslo ir meno pasaulį. Pirmiausia aplankysime inkliuzų ekspoziciją, susipažinsime su gintaro inkliuzų įvairove, apžiūrėsime rečiausius ir dažniausiai pasitaikančius inkliuzus, žiūrėsime pažintinį filmuką ,,Gintaro miškas“. Praktinėje dalyje piešime pamatytus floros ir faunos atvaizdus: liesime akvarelę, piešime inkliuzus. Sukurtą paveiksliuką dalyviai nešis namo.  

Tęstinis užsiėmimas  ,,Išropoję inkliuzai“. 

 

 

IŠROPOJĘ INKLIUZAI. STEAM edukacija 35 klasėms 

(gamtos pažinimas, anglų kalba, dailė)  

 

Tikslas – pažinti vabzdžių pasaulį, atsikratyti stereotipų apie blogus ir gerus vabzdžius.  

Puiku, jeigu namuose radote negyvą vabalą ar vabzdį! Atsineškite į mūsų edukaciją Gintaro muziejuje. Negyvėlį stebėsime per mikroskopą. Neįsivaizduojate, kaip gražiai, o kartais kraupiai atrodo išdidintas vabalo pilvas ar kojos! Pažiūrėję mokomąjį filmuką anglų kalba apie vabzdžius, lankysime muziejaus inkliuzų ekspoziciją: sužinosime, ar gintare esančios vabzdžių rūšys dar gyvena šiais laikais ar jau išnyko. Ieškosime atsakymo į klausimą, ar įmanoma iš gintaro inkliuzo išimti vabzdį. Praktinėje dalyje kursime pasirinkto vabzdžio modelį, savo ,,išropojusį“ inkliuzą. Jį parsinešite namo. 

 

 

GINTARO MOZAIKA. Edukacija 1–4 klasėms 

(gamtos pažinimas, dailė)  

 

Tikslas – atpažinti klimato kaitos pasekmes mūsų aplinkoje, ugdyti atsakingą vartojimą. 

Užsiėmimą pradėsime trumpute ekskursija parke prie muziejaus. Papasakosime apie gintarmedžių mišką, parodysime sakus. Išsiaiškinsime, kam medžiui reikalingi sakai ir kodėl išnyko senieji gintarmedžiai. Ieškosime klimato kaitos požymių parke.  

Kaip šiandienos kūrėjai mato gintaro ir gamtos harmoniją? Kūrybinėje užsiėmimo dalyje kursime mozaiką, miniatiūrą ar žynio amuletą, pasitelkę priemones tartum iš ,,gintaringo miško“ – pušies žievę, kerpes, nugludintus pagaliukus ir kt. Mokysimės komponuoti gintarą su kitomis medžiagomis, derinti gintaro spalvas. Laisvai fantazuosime ir improvizuosime.  Darbelius pasiimsite su savimi.  

  

 

JŪRINĖS LEGENDOS IR SMĖLIO PILYS. Edukacija 1–2 klasėms 

(etnokultūra, istorija) 

 

Tikslas – supažindinti mokinius su gražiausiomis lietuvių jūrinėmis legendomis. 

Susitikę Palangos parke, prie skulptūros ,,Eglė – žalčių karalienė“, aptarsime šią pasaką. Ieškosime skulptūros ,,Tau, Birute“, pasakosime Kęstučio ir Birutės meilės istoriją. Užlipę ant Birutės kalno, bandysime pamatyti Naglio kalną, kuris mena Ašaralio upelio atsiradimą. Nukeliavę prie jūros, bandysime vandenyje įžiūrėti Jūratės gintaro pilį. Vėliau linksmai statysime smėlio pilis pagal pasirinktą legendą.  

Atsinešti kibirėlių ir kastuvėlių.  

Vyksta šiltuoju metų laiku: rugsėjį, spalį, gegužę, birželį, liepą, rugpjūtį 

 

 

BALTŲ GENTYS IR SMĖLIO PILYS. Edukacija 3–4 klasėms 

(istorija, dailė) 

 

Tikslas – sužinoti, kurios baltų gentys gyveno prie jūros. 

Muziejaus archeologijos ekspozicijoje apžiūrėsime kuršių genties archeologinius radinius, gintaro amuletus. Aplankę vieną iš gyvenviečių, kur buvo įsikūrę kuršiai, sužinosime, kaip jie statė įtvirtinimus, kaip skaičiavo laiką, kaip rengėsi. Vėliau eisime prie jūros. Pritaikydami istorines žinias, statysime smėlio pilis ir genčių gyvenviečių modelius.  

Vyksta šiltuoju metų laiku:  rugsėjį, spalį, gegužę, birželį, liepą, rugpjūtį 

 

 

3 edukacijų ciklas 35 klasių mokiniams 

 

BIRUTĖS KALNAS: LEGENDOS IR TIKROS ISTORIJOS. Ekskursija su užduotimis 

(istorija, etnokultūra, tikyba) 

 

Tikslas – pažinti Lietuvos ir Palangos istoriją.  

Birutės kalnas – viena mėgstamiausių vietų Palangoje, įkvepianti kūrėjus, traukianti romantikus. Kalnas ištyrinėtas archeologų, todėl galime papasakoti kalno istoriją, legendas, mokslininkų interpretacijas. Ekskursijos dalyviai sužinos, kada pirmą kartą paminėtas Birutės kalnas, tai kalnas ar piliakalnis, kokios gentys čia gyveno ir ką veikė, kas buvo Birutė, kur ji gimė ir kokia jos lemtis, kada ir kokiomis aplinkybėmis atsirado Lurdas. 

Trukmė 1 val.  

Vyksta šiltuoju metų laiku: rugsėjį, spalį, gegužę, birželį, liepą, rugpjūtį  

Tęstinė edukacija – ,,Aš – archeologas“ 

 

 

AŠ – ARCHEOLOGAS. Edukacija 

(istorija, profesinis orientavimas) 

 

Tikslas – iš radinių pažinti savojo miesto istoriją, supažindinti su archeologo profesija. 

Muziejaus archeologijos salėje apžiūrėsime eksponatus, rastus Palangos apylinkėse. Sužinosime, kam buvo skirti tam tikri daiktai, kokių randama daugiausia. Išsiaiškinsime, kas yra archeologas, ką jis veikia. Praktinėje dalyje eisime prie jūros ,,kasinėti“: sužinosime, kaip teisingai ieškoti radinių, kaip juos rūšiuoti ir žymėti.  

Vyksta šiltuoju metų laiku: rugsėjį, spalį, gegužę, birželį, liepą, rugpjūtį 

Tęstinė edukacija – ,,Virvelinė keramika“  

 

 

VIRVELINĖ KERAMIKA ŠIUOLAIKIŠKAI. Edukacija 

(istorija, profesinis orientavimas) 

 

Tikslas – pažinti savo kraštą per archeologiją, išbandyti keramiko profesiją. 

Užsiėmimo pradžioje aplankysime Palangos gintaro muziejaus archeologinę ekspoziciją. Pamatysite ir sužinosite, kokios keramikos aptikta Šventosios prieigose atradus akmens amžiaus gyvenvietę. Edukatorė papasakos, iš ko buvo gaminami indai, kokia buvo jų paskirtis, kaip jie būdavo puošiami.   

Antroje užsiėmimo dalyje lipdydami puodus išbandysime akmens amžiaus technologiją – virvelinę keramiką. Galbūt jūsų darbai taps šiuolaikiniais kūriniais. Darbeliai nebus degami, juos bus galima pasiimti su savimi. Turėkite dėžutę darbeliui parsinešti.  

 

 

PATYRIMINĖS EKSKURSIJOS 

 

GINTARINIS IR KITI VĖJAI. Ekskursija su užduotimis (STEAM) 3–5 klasėms 

(gamtos pažinimas, etnokultūra, mokslo naujovės) 

 

Tikslas – pažinti savojo krašto išskirtinumą, suprasti, kad vėjas yra ne tik meteorologinis reiškinys.   

Pajūrio kraštovaizdžio formavimuisi didelės įtakos turėjo vėjai. Vaikščiodami parke ieškosime vėjo ,,pėdsakų“. Kaip su vėjais sugyvena augalai ir žmonės?  Sužinosime, kurie vėjai meta gintarą, kurie skandina laivus ar pusto smėlį. Keliaudami kopomis, sužinosime, kaip vėjas ir smėlynų augalai padeda tyrinėti Marsą. Išmoksime atpažinti 6 smėlynų augalus. Pamatysime bokštelį, kuriame Sofija Tiškevičienė buvo įsirengusi vėjo vargonus (pagal situaciją). Atliksime įdomias užduotis. Būtų gerai telefone turėti kompaso programėlę.  

Trukmė 2 val.  

 

Susitinkame prie Palangos gintaro muziejaus   

Vyksta šiltuoju metų laiku: rugsėjį, spalį, gegužę, birželį, liepą, rugpjūtį 

Avėti patogią avalynę, apsirengti pagal oro sąlygas, turėti buteliuką vandens ir užkandukų 

 

 

INTEGRUOTOS PAMOKOS 

Gintaro muziejaus ir Palangos miesto erdvėse vyksta integruotos pamokos moksleiviams.  

Edukatoriai su mokytojais aptaria, kokius mokomuosius dalykus galėtų pritaikyti muziejaus turiniui.  

 

 

Edukacijų ir ekskursijų su užduotimis kainos 

Mokytojams, neįgaliesiems, našlaičiams – nemokamai; mokiniams – 3 € 

Vytauto g. 17, LT-00101 Palanga
+370 460 30 314
gintaro.muziejus@lndm.lt