Edukaciniai užsiėmimai be kultūros paso

ATRAKINK PAVEIKSLĄ. VIZUALINIO MĄSTYMO STRATEGIJOS (VMS) METODO DISKUSIJA KEIČIAMOSE PARODOSE

Skirta 1 –12 kl. moksleiviams

Trukmė 60–90 min.

Tai smagus ir plačiai pasaulio muziejuose taikomas metodas, sukurtas Niujorko MoMa muziejaus edukatoriaus ir su juo bendradarbiavusios psichologės. Metodas padeda parodą pažinti kitaip. Moksleiviai sutelkia dėmesį į kelis meno kūrinius, juos atidžiai tyrinėja ir diskutuoja grupėje. Žaidybiškos edukacinės veiklos padeda įtraukti į meno kūrinio patyrimą skirtingo amžiaus parodos lankytojus. VMS metodo klausimai žadina smalsumą ir motyvaciją giliau pažinti aptariamus meno kūrinius ir jų autorius. Užsiėmimo metu ugdomos kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, komunikavimo ir kultūrinės kompetencijos.

Edukacinis užsiėmimas gali būti vedamas ir lengvai suprantama kalba grupėms besimokančioms lietuvių kalbos.

 

ILIUSTRUOJAME PASAKĄ: DVYLIKA BROLIŲ 

Skirta 1–5 klasėms

Trukmė – 60 min.

Edukacinio užsiėmimo metu moksleiviai susipažins su pasakos „Dvylika brolių, juodvarniais lakstančių“ iliustratoriumi, grafiku Vaclovu Ratu ir jo sukurtais darbais, taip pat gilinsis į knygos iliustracijų kūrybos paslaptis, sužinos apie teksto ir vaizdo derinimą, paskui patys kurs iliustracijas ir mokysis rašyti tekstą tam tikru šriftu.

 

PARYŽIAUS GATVIŲ PERSONAŽAI

Skirta 8–12 klasėms, pritaikoma ir 1–7 klasėms

Trukmė – 60–75 min. 

Tai pažintis su spalvingais Paryžiaus gatvių personažais: muzikantais, šokėjais, cirko artistais, gatvės praeiviais, dažnai atsikartojančiais dailininko Vytauto Kasiulio paveiksluose. Jie vaizduojami ekspresyviai ir spalvingai, spinduliuoja gyvenimo džiaugsmą. Naudodami dailininko pamėgtą pastelės techniką, moksleiviai šiuos personažus prikels šokti ir linksmintis. Taip pat aptars dailininko braižui būdingą improvizaciją ir spontaniškumą, diskutuos, kaip atpažinti ir įvardinti specifinį menininko kūrybos stilių, kalbės apie tai, kas svarbu formuojant savo darbų stilių. Taip ne tik ugdys savo vaizduotę, plės kultūrinio pažinimo akiratį, bet ir lavins savo meninį skonį.

 

FIZIKA DAILĖJE

Skirta 5–8 klasėms, pritaikoma ir 1–4 klasėms

Trukmė – 75 min.

Menas, ypač šiuolaikinis, neatsiejamas nuo įvairių eksperimentų, paremtų gamtos mokslų žiniomis ir naujųjų technologijų išmanymu. Šio užsiėmimo metu kviesime eksperimentui su šviesa. Trumpai aptarsime šviesos sklidimo dėsnius, paskui mokiniai kurs kompozicijas ant stiklo, ryškins ir fiksuos nespalvotas fotogramas. Tokiu būdu pažins tradicinės fotografijos veikimo principus, mokysis sieti skirtingas disciplinas, kiek kitaip pažvelgs į įprastus tikrovės reiškinius. 

 

CHEMIJA DAILĖJE: DAILININKO DIRBTUVĖJE

Skirta 1–6 klasėms

Trukmė – 75 min.

Ekspozicijoje moksleiviai stebės ir tyrinės paveikslus, aptardami juos įvardins tapybai būdingas savybes, plės spalvų ir faktūrų apibūdinimo žodyną. Taip pat atkreips dėmesį į tai, ką vaizduoja dailininkas – vietas ir erdves, siužetus, personažus, skirtingas formas, figūras. Įdėmiai įsižiūrės, kaip dažai dengiami, ar jie blizga, ar yra matiniai, kaip atrodo jų paviršius, kokiu sluoksniu užtepta ir t. t. Vėliau grupė keliaus į praktinę užsiėmimo dalį: apžiūrės kūrybinėse dirbtuvėse tapytojų naudojamą molbertą, dažus, paletes, menteles ir teptukus, aptars, kuo skiriasi tapytojų naudojami įrankiai ir dažai, o galiausiai patys išbandys chemijos ir dailės žinias jungiančią temperos dažų gamybą ir su pasigamintais dažais kurs savo meno kūrinį. 

 

BOTANIKA DAILĖJE

Skirta 1–4 klasėms

Trukmė – 60 min.

Rankų darbo popierių smagiausia gaminti pavasarį arba vasarą, nes tai šlapias procesas –- naudojama daug vandens. Popieriaus masė semiama ant tinklelio, o jam papuošti naudojami įvairūs augalai. Pavasaris labai tinka pasikartoti, kokius augalus pažįstame, atkreipti dėmesį į skirtingą jų formą ir savybes. Taip moksleiviai tarsi integruotoje pamokoje ne tik susipažįsta su popieriaus gamybos etapais, bet ir pasikartoja augalų pavadinimus, gal net atranda nežinomų. Dalyviai iš edukacinio užsiėmimo iškeliauja nešini ne tik originaliu rankų darbo popieriaus lakštu, bet ir užsidegę per vasarą surinkti įdomiausių džiovintų augalų kolekciją.

 

MIGRUOJANČIOS TAPATYBĖS

Skirta 9–12 klasėms

Trukmė – 75 min.

Edukacinio užsiėmimo metu išbandysite muziejaus kortelių žaidimą, padedantį inicijuoti pokalbius ir refleksijas, treniruosite kultūrinio sąmoningumo ir kritinio mąstymo įgūdžius. Edukacinis užsiėmimas paremtas aktyviu dialogu tarp edukacijos vedėjo ir dalyvių, o paroda tampa stimulu, inspiracija pokalbiui, diskusijai ir patirtinėms veikloms. Temų pokalbiams dalyviai ieškos parodos kūriniuose. Kartu tyrinės, kaip priima neapibrėžtumą ir pokyčius, prisitaiko ir mokosi naujoje aplinkoje; kuo kiti žmonės pripildo jų gyvenimą, kaip sekasi būti drauge, kas skiria, o kas jungia artimuosius, draugus ir bendruomenes, kultūras. Diskutuos apie daugeliui jaunų žmonių aktualias migracijos ir reemigracijos temas, keliones ne tik per laiko, bet ir per skirtingų kultūrinių tapatybių juostas. 

 

 

Daugiau Vytauto Kasiulio dailės muziejaus edukacinių užsiėmimų pristatymų rasite Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus interneto puslapyje https://www.lndm.lt/vkdm/vkdmedu/.

Edukaciniai užsiėmimai pritaikomi žmonėms su skirtingomis negaliomis. Kviečiame rinktis jums tinkamą edukacinį užsiėmimą ir dėl detalesnės informacijos susisiekti telefonu.

Užsiėmimai vyksta Vytauto Kasiulio dailės muziejaus Edukacijos centre, A. Goštauto g. 1, Vilnius.

Kontaktai informacijai ir registracijai: 

tel.: + 370 659 57 530, + 370 5 261 6764

El. paštas: kasiulio.edukacija@lndm.lt

A. Goštauto g. 1, LT-01104 Vilnius
Tel. +370 5 261 6764
kasiulio.muziejus@lndm.lt