Integruotos pamokos Prano Domšaičio galerijoje
Prano Domšaičio galerijos erdvėse vyksta integruotos pamokos visų klasių moksleiviams. Ši metodinė veikla apjungia švietimą ir kultūrą, skatina įvairių kompetencijų ir gebėjimų lavinimą, ugdo kritinį mąstymą. Pamokos tampa įdomesnės, smagesnės, mokiniai labiau įsitraukia. Randant tarpdisciplininių sąsajų, įgyjama daugiau žinių ir įgūdžių, kuriamas glaudus pedagogo ir mokinio santykis.
Edukatoriai su mokytojais aptaria, kokius mokomuosius dalykus galėtų pritaikyti galerijos ekspozicijoms.
UŽSIENIO KALBA
„Kai paveikslai kalba eilėmis“. Pasiskirstę grupėmis tyrinėsime Prano Domšaičio kūrinius: portretus, peizažus ir natiurmortus, aptarsime, kokią paveikslo nuotaiką kuria spalvos, vaizdai. Mokiniai, išsirinkę vieną ar kelis kūrinius, popieriaus lape ar mobiliajame telefone įrašo, kokias asociacijas kelia paveikslai. Sugalvoję 7 būdvardžius, iš jų kuria vieno posmo eilėraštį arba nupiešia piešinį ir po savo darbu užrašo jį įkvėpusio paveikslo pavadinimą. Taip asociacijos virsta žodžiais, įsipina tarp eilių, pasitelkus bambukines lazdeles, plunksnas, rašalą ir vaizduotę, tampa eilėraščiais ir iliustracijomis.
Priemonės, kurias gali pasitelkti mokytojas: A 4 formato popieriaus lapai, juodo tušo buteliukas, bambukinės lazdelės, plunksnos.
Tikslas: susipažinti su P. Domšaičio ekspozicija ar kitomis galerijoje veikiančiomis parodomis.
TIKYBA
Prano Domšaičio kūryboje gausu religinių paveikslų, kuriuose vaizduojamas apreiškimas, bėgimas į Egiptą, garbinimas, nukryžiavimas. Žvelgdami į jo kūrinius, ieškosime biblinių scenų, bandysime interpretuoti tai, kas pavaizduota paveiksluose. Taip mokiniai geriau supras, kas sieja dailę su religija. Nuo senų laikų bibliniai tekstai, istorijos įkvepia menininkus kurti dailės kūrinius, stiprinančius tikėjimą.
Priemonės, kurias gali pasitelkti mokytojas: užrašai su mokytojo užduotimis.
Tikslas: susipažinti su P. Domšaičio kūryba, bibliniais siužetais, pritaikyti juos tikybos pamokai.
GEOGRAFIJA
Pamokos metu susipažįstama su vieno žymiausių lietuvių dailininkų Prano Domšaičio kelionių maršrutais: nuo Kruopynų kaimo buvusioje Prūsijoje iki Pietų Afrikos Respublikos. Tyrinėdami jo paveikslus, aptarsime, kur keliauja žmonės, kokios gyvenamosios vietovės juos supa, kokioje aplinkoje ar buveinėse jie gyvena, kaip jie apsirengę, ką dirba. Paveiksluose ieškosime Austrijos kalnų, Pietų Afrikos peizažų, gyvenamųjų vietovių.
Priemonės, kurias gali pasitelkti mokytojas: pasaulio žemėlapis.
Tikslas: susipažinti su P. Domšaičio ekspozicija ir dailininko kelionių maršrutais.
MATEMATIKA
Kaip parduoti paveikslą ir kam reikalingos galerijos ir muziejai? Skaičiuosime, kiek užtruks laiko žiūrėti į 100 paveikslų, jei į vieną paveikslą žiūrėtume vieną minutę. Norint pritraukti lankytojus ar pasiekti tikslinę auditoriją, būtinos rinkodaros komunikacijos. Muziejai, kurdami ryšį su plačiąja visuomene, skatina kultūrinių vertybių išsaugojimą, kartu užsiima kūrybine veikla, t. y. rengia edukacinius projektus, parodas ir ekspozicijas. Aukcionuose parduodami paveikslai, dėl kurių varžosi kolekcionieriai, meno žinovai, kuria estetinę vertę.
Priemonės, kurias gali pasitelkti mokytojas: skaičiuotuvas praktiniam darbui kuriant reklaminius plakatus.
Tikslas: susipažinti su P. Domšaičio ekspozicija ir kitomis galerijoje veikiančiomis parodomis.
Pamokos vyksta Prano Domšaičio galerijoje (Liepų g. 33, Klaipėda)
nuo antradienio iki pirmadienio 9.00–16.00 iš anksto užsiregistravus
Pamokos nemokamos
Priemonės suteikiamos
Informacija teikiama ir užsakymai priimami tel. +37046410421, el. p. domsaicio.edukacija@lndm.lt
Liepų g. 33, LT-92145 Klaipėda
Tel. +370 46 410 412
domsaicio.galerija@lndm.lt