Švenčiame Žolinę, Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų dieną
Pristatome Jums Boleslovo Mykolo Rusecko (1824–1913) Romoje sukurtą kūrinį „Švč. Mergelės Marijos Ėmimas į dangų“ ir visą jo gimimo procesą. Muziejuje saugoma daug šio paveikslo eskizų ir parengiamųjų studijų. Pirmieji piešiniai datuoti 1858 m., paveikslas baigtas – 1860 m. Tai buvo paties dailininko kūrybinis sumanymas, neturėjęs konkretaus užsakovo, nenumatytas jokiam altoriui.
„Kurdamas paveikslą „Švč. Mergelės Marijos Ėmimas į dangų“ Ruseckas rėmėsi ankstyvojo renesanso dailės pavyzdžiais, nė vieno iš jų nekartodamas, – rašo menotyrininkė Dalia Tarandaitė leidinyje „Po Italijos saule. XVIII a.–XX a. pirmos pusės Lietuvos dailininkai Italijoje“, – Švč. Mergelę Mariją jis pavaizdavo visu ūgiu, keliamą į dangų dviejų švelniai ją prilaikančių angelų. Dar vienas angelas kelia debesį iš apačios. Viršuje, dangaus skliaute, matyti daugybė angelų galvučių, apačioje – rožėmis apibertas tuščias kapas. Siekdamas grynumo, aiškumo, dailininkas pasirinko simetrinę kompoziciją, ieškojo tinkamiausio figūrų santykio, išraiškingiausių judesių, gražiausio draperijų ritmo. Kompoziciją jis tobulino net pradėjęs tapyti – galutiniame paveikslo variante dar kartą pakeitė kairiojo angelo judesį, pertapė Švč. Mergelės Marijos apdaro draperijas, debesį laikantį angelą pakeitė trimis angelų galvutėmis, o apačioje, vietoj kapo su rožėmis, stipriu rakursu pavaizdavo peizažą su vos įžiūrimais prie kapo susirinkusiais apaštalais.“
Leidinio „Po Italijos saule. XVIII a.–XX a. pirmos pusės Lietuvos dailininkus Italijoje“ I dalį (Istorinė apžvalga. Katalogas) ir II dalį (Albumas) galima įsigyti visuose muziejaus padaliniuose.
Primename, kad rugpjūčio 14 d. muziejaus padaliniai dirbs 1 val. trumpiau, o šventinę rugpjūčio 15 d. nedirbs.